sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Ei menny niinkuin Strömsössä

Välillä eräs surullinen asia minussa on minun kokkaustaidot. Siis oikeesti kyllä minä osaan kokata silloin kun jaksan keskittyä tarpeeksi, mutta välillä minun kokkailut menee kyllä erittäin pieleen. Olen esim, polttanut pakastepinaattikeiton pohjaan ja polttanut pelkästään pizzan pohjan. Useimmiten miun feilaukset johtuu tästä harvinaisen mahtavasta keskittymiskyvystä, jonka ansiosta unohdun tekemään samalla jotain muuta.

Mutta tällä kertaa katsoin netistä ohjeen, koska en jaksanut paketin kyljestä laskea reseptiä pienemmälle määrälle. Googlen hakusanat oli siis "Mannapuuro yhdelle" määränä oli 2,5 dl maitoa ja 1 dl mannasuurimoita. Joo tää kuulostaa mun korvaan ihan järkevältä en minä mitään puuroista ymmärrä. Ja joo tää kuulostaa muiden korvaan hävettävän yksinkertaiselle.

Kovasti uhosin puuroaineksille, että nyt ei pelleillä ja nyt lähtee kuule kunnon puurot kehiin enkä aio poistua puuron rinnalta mihinkään! Aioin sekoittaa puuroa kokoajan, ettei tule mitään klimppejä mihinkään. Kiehuvaan maitoon sekoitin mannasuurimot, ja sekunnissa puurosta tuli yksi iso klöntti! Yritin lisätä klöntin sekaan vettä, mutta se ei enää tilannetta seivannut. MUTTA jos ohjeessa sanotaan, että sekoita viisi minuuttia niin minähän hitto sekoitan. 

Lopputulos näytti tältä:



Näppärästi pysyy kauhassa yksi iso puuro.

Söin silti koska vitutti. Ja oli muuten pahaa. Tälläinen on sinkkunaisen keittiö ja oon oikeesti ihan hyvä kokki, mutta haluan tuoda epäonnistumiseni julki ettei nyt kukaan luule että olisin tosi hyvä kaikessa. 

Onneksi myöhemmin illalla sain Veeran tekemiä herkkulettuja :----)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti